جشنواره شب سفید بروکسل (نویی بلانش) - irblcci.com
جشنواره شب سفید بروکسل

جشنواره شب سفید بروکسل (نویی بلانش)

جشنواره شب سفید بروکسل (نویی بلانش) 900 506 irblcci

جشنواره شب سفید بروکسل (نویی بلانش) از ۱۳ الی ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در شهر بروکسل کشور بلژیک برگزار می گردد. جشنواره شب سفید بروکسل (نویی بلانش) رویدادی هنری و مهیج به شمار می آید. این جشنواره از سال ٢٠٠٣ به بعد به خیابان های این پایتخت یعنی بروکسل جان دوباره بخشیده و طی سال های برگزاری اش، در سراسر اروپا شهرت بسزایی کسب نموده است. این جشنواره، ایده ای بود که برای نخستین بار در سال ٢٠٠٢ توسط شهر پاریس راه اندازی شد و پس از آن شهرهای دیگر اروپا نیز آن را برگزار نمودند. جشنواره شب سفید بروکسل به عنوان رویدادی فرهنگی، هنری و مردمی از عموم مردم دعوت می نماید تا فقط به مدت یک شب از این شهر بازدید کنند. شب برگزاری این جشنواره، شب گردهم آمدن، به اشتراک گذاشتن ابعاد غیر متعارف و نوآورانه عرصه هنرهای معاصر در فضا و محیطی گرم و شاد به شمار می آید که مردم را به کشف و شناسایی و تجربه کردن تشویق می نماید. آثار هنری سه بعدی، پروژه های مولتی مدیا، نمایش و نمایش های تعاملی تا ساعات اولیه صبح در هر کجای شهر دایر هستند. هر سال حدود ١٠٠٠٠٠ نفر از مردم خوشگذران که شب تا دیر وقت بیدار هستند در مرکز شهر بروکسل جمع می شوند تا رویدادی واقعاً منحصر به فرد را تجربه کنند.

اهداف جشنواره شب سفید بروکسل ٢٠١٩:جشنواره شب سفید که توسط شهر بروکسل برگزار می شود در صدد آن است تا لابراتوار واقعی هنر باشد. این جشنواره هر سال در نخستین شنبه ماه اکتبر، مکان های عمومی و تعدادی از مکان های دیدنی شهر پایتخت را از طریق آثار هنری معاصر به نمایش می گذارد. مکان های فرهنگی، ویترین مغازه ها، زمین بازی مدارس، پارکینگ های ماشین، کلیساها، ایستگاه ها، آبنماها، خیابان ها و میادین شهر، همه مکان های بالقوه برای برگزاری این جشنواره محسوب می شوند.

این جشنواره با به نمایش گذاشتن مجموعه ای از آثار هنری که بسیار مرتبط با مکان هایی هستند که در آن به نمایش گذاشته می شوند، توجه ویژه ای را به مکان های آشنا معطوف می نماید و همینطور مردم را به کشف و شناسایی مکان هایی که معمولاً فرصت نشده و یا فرصت کمی دست داده تا از آنها بازدید کنند، فرا می خواند.

مهمتر از همه، این رویداد در صدد آن است فرصتی را در اختیار عموم مردم قرار دهد تا شهر بروکسل را به شیوه ای متفاوت ببینند و آگاهی آنها را نسبت به قالب های جدید هنری افزایش دهد.

 

برنامه های جشنواره شب سفید بروکسل ٢٠١٩:

  • آثار هنری سه بعدی
  • نمایش
  • پروژه های مولتی مدیا
  • انیمیشن تعاملی
  • اجرای دی جی ها و وی جی ها (اعلام کننده برنامه های ویدئویی)
  • نمایش فیلم
  • ضیافت
  • ….

 

موضوع جشنواره شب سفید بروکسل ٢٠١٩:موضوع امسال جشنواره شب سفید بروکسل “مرزها” و محدودیت ها به تمام اشکال موجود آن است.

 

جشنواره ای مناسب کودکان:تردید نکنید تا خانوادگی در جشنواره شب سفید بروکسل شرکت کنید! عنوان “جشنواره ای مناسب کودکان” نشانگر پروژه هایی است که در این رویداد در دسترس کودکان قرار دارد.

 

جشنواره شب سفید بروکسل برای عموم مردم:جشنواره شب سفید بروکسل تلاش می کند تا این رویداد را در دسترس طیف وسیعی از مخاطبین قرار دهد.