تحصیل در بلژیک - irblcci.com
pic

تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک 1257 509 irblcci

اگر میخواهید در بلژیک تحصیل کنید، اینجا فهرستی از دانشگاههای اصلی بلژیک است.

اکثر دانشجویان در دانشگاه های بلژیکی یک نیروی بین المللی قوی دارند. بعضی از آنها ممکن است دانشجویان را از طریق برنامه هایی مانند اراسموس مبادله می کنند از دانشگاه های خانگی خود، اما برخی دیگر ممکن است به طور مستقل به تحصیل بپردازند. در حالی که اکثر دوره های لیسانس در دانشگاه های بلژیکی در هلند یا فرانسوی تدریس می شود، دوره های فراوانی وجود دارد، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر، که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه ها اغلب دوره های ارزان و یا رایگان در هلند یا فرانسه نیز ارائه می دهند.سیستم دانشگاهی در بلژیک نسبتا وسیع با شمار قابل توجهی از دانشجویان خارجی است که دوره های بین المللی را در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

تحصیلات عالی ( hoger onderwijs / enseignement superieure ) در بلژیک توسط دانشگاه ها، کالج های دانشگاهی ( hogescholen / hautes ecoles ) و موسسات شناخته شده دولتی ارائه می شود، البته تنها دانشگاه ها می توانند جایزه دکترای خود را بدهند. حکومت دانشگاه ها به مناطق فلانه ای و فرانسوی می رسد، اما بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. شما همچنین می توانید تعدادی از مدارس زبان در بلژیک را پیدا کنید اگر شما تصمیم به گرفتن یک دوره در یک زبان محلی. با اینکه بروکسل مرکز تجارت، اقتصاد و سیاست اروپا است، جای تعجب نیست که دوره های فراوانی از سوی دانشگاه های بلژیکی و بین المللی که در اطراف کسب و کار شرکت می کنند وجود دارد.

چگونه برای تحصیل در بلژیک درخواست داده شود؟

هر موسسه آموزش عالی نیازهای پذیرش را تعیین می کند. دانش آموزانی که دارای مدرک دیپلم متوسطه بلژیک (CESS) یا معادل بین المللی هستند، واجد شرایط تقاضا هستند، اما بعضی از دانشکده ها نیاز به امتحان ورودی برای پذیرش دارند، مثلا پزشکی، دندانپزشکی و علوم مهندسی. دانشگاهی که مایل به حضور است، اطلاعات خاصی را ارائه می دهد. شما می توانید لیستی از مؤسسات آموزش عالی در فلاندر از طریق www.studyinflanders.be یا onderwijs.vlaanderen.be یا در جوامع فرانسوی از طریق www.enseignement.be (see ) annuaires ) را پیدا کنید.

پس از پذیرش دانشجو یک نامه پذیرش دریافت می کند که لازم است برای تکمیل ثبت نام و درخواست درخواست ویزا در صورت لزوم باشد. برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا، اداره مهاجرت بلژیک ( dofi.ibz.be ) اطلاعات مربوط به ویزا و شرایط لازم را ارائه می دهد؛ شما به طور کلی نیاز دارید که به شما نشان دهید که شرایط معینی برای دوره خود و منابع کافی برای حمایت از خود دارید (در حال حاضر حدود 600 یورو در هر ماه). اثبات مهارت زبان نیز ممکن است در زبان دوره مورد نیاز باشد.

شرایط و اعتباربخشی

دیپلم ها و گواهینامه های اعطا شده در خارج از اتحادیه اروپا ممکن است نیاز به تأیید اعتبار داشته باشند تا در بلژیک به رسمیت شناخته شوند یا شما می توانید معادل بلژیک را دریافت کنید. وزارت امور خارجه FPS بلژیک اطلاعات قانونی برای اسناد خارجی ( diplomatie.belgium.be ) را فراهم می کند، در غیر این صورت، مقامات محلی که در آن شما قصد تحصیل دارید، معادل آن را عرضه می کنند. تأیید اعتبار در جامعه فلاندره توسط مرکز ملی شناخت و اطلاع رسانی دانشگاهی فلسطین (NARIC-Vlaanderen، www.ond.vlaanderen.be ) مدیریت می شود و یا می توانید اطلاعات مربوط به خدمات هم ارزی در جوامع فرانسوی را در .www.equivalences.cfwb.be پیدا کنید.

هزینه های مطالعه در بلژیک

دولت هزینه ثبت نام برای هر استقرار را تعیین می کند و سالانه آن را بررسی می کند. با توجه به وضعیت مالی دانشجویان، سطح تحصیلات و ملیت، هزینه های مختلفی وجود دارد. هزینه های دولت برای دانشجویان اروپایی (EUR 500-600) وجود دارد، در غیر این صورت شما باید هزینه های موسسه را پرداخت کنید (که بطور قابل توجهی بالاتر است). کمک های زیادی وجود دارد و بورس تحصیلی در دسترس است جستجو برای diplomatie.belgium.be برای اطلاعات بورس تحصیلی

دانشگاه های بلژیک

تعدادی از دانشگاه های بلژیک به طور مرتب بین 200 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شوند. در مورد دانشگاه های اصلی بلژیک بخوانید.

دانشگاه (Katholieke (KU لووان واقع در نزدیک بروکسل قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک موجود در جهان است، در سال 1425 تاسیس شده و بزرگترین دانشگاه بلژیک است. این دوره ها را در 11 شهرستان بلژیک ارائه می دهد و مرکز مهمی برای آموزش عالی و تحقیقات علمی برای بیش از 55،000 دانش آموز است که تقریبا 16 درصد آنها بین المللی هستند. Catholic de Louvain دانشگاه (UCL) در اصل بخشی از KU Leuven بود، اما در نتیجه تغییرات در نظام آموزش و پرورش در حدود 1970 به منطقه فرانسوی بروکسل نقل مکان کرد. این ترکیبی از سنتی با مدرن، جذب برخی از دانش آموزان واجد شرایط، محققان و معلمان از بلژیک و فراتر از آن، با تقریبا یک پنجم از جمعیت دانش آموزان از خارج از کشور.

(Université Libre de Bruxelles (ULB یکی از بالاترین میزان دانشجویان خارجی در بلژیک است که یک سوم دانشجویان را تشکیل می دهد. این در سال 1834 تأسیس شد و شامل چندین بیمارستان دانشگاهی است. همچنین مدیریت مناطق مورد علاقه برای تحقیق و کمک به آموزش چهار برنده جایزه نوبل است، اخیرا François Englert برای بخشش در نظریه ذرات هیگز، علاوه بر ژول بوردت پزشکی در سال 1919، آلبرت کلود برای پزشکی در سال 1974 و دانشگاه ایالتی Prigogine برای شیمی در سال 1977 است. دانشگاه همچنین عضو موسس انجمن بین المللی دانشگاه های عمومی (IFPU) است و در همکاری با دانشگاه های آکسفورد، برکلی و پاریس IV، و از جمله دیگر.

دانشگاه گنت یا UGent اولین دانشگاه هلندی در بلژیک در سال 1930 شد و در حال حاضر بیش از 50،000 دانشجو و کارکنان از جمله جمعیت قابل توجه بین المللی که به برنامه های علمی و مهندسی دانشگاه جذب می شوند، حضور دارند. این برنامه های درجه پیشرفته ای را ارائه می دهد، بسیاری از آنها به زبان انگلیسی است و چندین جایزه نوبل را در طول تاریخ دانشگاه به دست می آورد.

دانشگاه لیژ ، که در سال 1817 تأسیس شد، دانشگاه عمومی جامعه والونیز بروکسل است و بخشی از آکادمی دانشگاه والونیا-اروپا است. حدود نه هزار دانش آموز در حدود 20،000 دانش آموز وجود دارد که حدود 20 درصد از دانش آموزان خارجی را تشکیل می دهند. تمرکز زیادی بر تسهیل تحرک و تمرکز آن بر رسمیت شناختن اتحادیه اروپا دارد. مدارک افتخاری به افرادی مانند نلسون ماندلا، یاسر عرفات، شیمون پرز و سلمان رشدی داده شده است.

Vrije Universiteit Brussel (VUB) دانشگاه زبان هلندی در بروکسل است که در ابتدا به عنوان بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیای فرانسه (ULB) تشکیل شد و قبل از تبدیل شدن به یک دانشگاه در سال 1970، زمانی که تغییرات مهم قانونی در یک دوره آموزشی بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند، از جمله مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

تاریخ دانشگاه دانشگاه آنتورپن (UA) مبتنی بر تجارت است و محصول سه نهاد متحد است. با حدود 13 درصد از بیش از 20،000 دانش آموز از خارج از کشور، چندین دوره فوق لیسانس را در زبان انگلیسی در 9 دانشکده ارائه می دهد. UA ارتباط نزدیکی با بیمارستان دانشگاه آنتورپ (UZA)، دانشکده مدیریت آنتورپ (AMS) و سایر موسسات آموزش عالی که متعلق به انجمن دانشگاه آنتورپ است.

مدرسه کسب و کار Vlerick تنها مدرسه بلژیکی است که اعتبار سه گانه از Equis، AMBA و American AACSB را دارد. این نیز قدیمی ترین مدرسه کسب و کار در اروپا است که در سال 1953 توسط پروفسور آندره ولریک تاسیس شده است. اخیرا دانشگاه پردیس جدید در مرکز بروکسل، علاوه بر دانشگاه های بلژیکی آن در لووئن و گنت و سنت پترزبورگ، روسیه نیز اضافه شده است. مدارس از همکاری با بیش از 40 مدرسه کسب و کار بین المللی بهره می برند و در برنامه های مدیریت اجرایی و برنامه اجرایی، حدود 6،800 نفر را در اختیار دارند.

موسسات بین المللی در بلژیک

چندین موسسه بین المللی به عنوان بخشی از دانشگاه ها و کالج های بلژیک تاسیس شده یا به سادگی برای ارائه برنامه های فارغ التحصیلی و کارشناسی ارشد خود تاسیس شده اند.

دانشکده مطالعات بین المللی بروکسل (BSIS) یک مدرک کارشناسی ارشد است که به دانشگاه کنت در بروکسل وابسته است. BSIS واقع در یک مؤسسه تازه به دست آمده با مشارکت در مدارس شریک آن، BSIS برنامه های تحصیلات تکمیلی را در زمینه سیاست، روابط بین الملل، حقوق و اقتصاد ارائه می دهد.

کالج تبلیغات و طراحی کالج هنرهای عالی در زمینه طراحی، تبلیغات، گرافیک و طراحی وب، معماری داخلی و انیمیشن دیجیتال است. این یکی از چند کالج در بلژیک و فرانسه است که به آموزش انگلیسی و آمریکایی می پردازد و در حدود 170 دانش آموز حضور دارد.

(CERIS ( Centre Européen de Recherches Internacionales et Stratégiques یک مدرک کارشناسی ارشد است که دوره ی کارشناسی ارشد را در زمینه سیاست بین الملل و یک سیاست استراتژی کارشناسی ارشد و همچنین گواهینامه های تحصیلات تکمیلی که می تواند در خارج بررسی شود، ارائه می دهد.

کالج اروپا یک موسسه انحصاری و نوآورانه در زمینه مطالعات اروپایی است. تاسیس شده در سال 1948 و در بروگ و ناتولین واقع شده است (ورشو، لهستان)، آن توسط دولت های اتحادیه اروپا تامین می شود و دوره های کارشناسی ارشد یک ساله را ارائه می دهد. مطالعات فارغ التحصیل در روابط بین الملل، حقوق، علوم سیاسی و اداری، اقتصاد و مطالعات کلی اروپایی است.

چندین سال است که موسسات تجاری یونایتد برنامه های MBA را در قلب بروکسل در کنار برنامه های BA و DBA خود قرار داده اند. این مدرسه توانست اعتبار اروپا را از دانشگاه میدلزک در لندن ارائه کند و همچنین انتقال اعتبارات تحصیلی کسب و کار را برای دانش آموزان ورودی و خروجی را تسهیل می کند.

دانشگاه مریلند دوره های کارشناسی و فارغ التحصیل را شامل هنر، علم، کسب و کار و مدیریت، فن آوری اطلاعات و موارد دیگر می کند. در بلژیک، آن را از سه محل مختلف اداره می کند و دوره های آنلاین نیز دارد.

کالج Vesalius است که در بروکسل واقع شده است یک کالج آمریکایی است که توسط VUB و دانشگاه بوستون در سال 1987 تاسیس شده و برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی است. کالج سه ساله دوره های کارشناسی اروپا را در کسب و کار، ارتباطات، امور بین الملل و قوانین بین المللی و اروپایی ارائه می دهد. .Vesalius و برنامه های درجه خود را با دولت فلاندی در بلژیک ثبت نام کرده و معتبر می باشد.

دانشکده های بازرگانی بین المللی در پردیس های دانشگاه آنتورپ و بروکسل ، در کنار مکان های مختلف در اروپا و آسیا که دانش آموزان می توانند به صورت سه ماهه منتقل شوند. این یک مؤسسه خصوصی مستقل و معتبر است که کسب و کار انعطاف پذیر، مدیریت، زبان و مطالعات فرهنگی را در سطوح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد.

مدرسه کسب و کار ICHEC دارای بیش از 60 سال تجربه و بیش از 2000 دانش آموز در هر سال است. مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار، علم و مهندسی، با کلاس های روز و شب در دسترس است. دوره های دو زبانه زبان مهارت های زبان را تشویق می کنند.

مدرسه کسب و کار Solvay ارائه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در اقتصاد، مهندسی کسب و کار و علم مدیریت، و با Université Libre de Bruxelles همراه است. این برنامه ها آموزش مهارت های مدیریت بین المللی را فراهم می کند و دانشجویان می توانند برنامه خود را برای تخصص در زمینه های اروپایی یا بین المللی، شبکه ها، کارآموزی یا تحصیل در خارج از کشور سفارشی کنند.

موسسه اروپایی اداره دولتی (EIPA) با مکان هایی در بروکسل، لوکزامبورگ، ماستریخت و بارسلونا، دوره های مربوط به امور اروپا را در راستای تمرین لابی و آموزش های دیگر، و همچنین برنامه های استاد در امور عمومی اروپا و مطالعات حقوقی، فراهم می کند.

موسسه پزشکی گرمسیری در آنتورپ از سال 1906 در زمینه تحقیق و آموزش در زمینه پزشکی گرمسیری و مراقبت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه تخصصی شده است. آنها توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرجع مرکز تحقیقات ایدز و بیماری های گرمسیری شناخته شده اند. در این جا یک بدن کوچک از حدود 500 فارغ التحصیل پست و پزشکان پزشکی تحصیل می کند.