تحصیل در لوکزامبورگ - irblcci.com
university luxembourg

تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ 3872 2574 irblcci

تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ

با توجه به موقعیت جغرافی کشور لوکزامبورگ و شرایطی که از نظر اقتصادی در جهان و اتحادیه اروپا دارد افراد بسیاری خواهان تحصیل در این کشور هستند و در این مقاله به صورت مختصر شرایط تحصیل و نیز اقامت از طریق تحصیل بیان شده است تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و قوی تر تصمیم به مهاجرت بگیرید.

به طور کلی کشور لوکزامبورگ واقع در مرکز اروپا و هم مرز با کشورهای آلمان, فرانسه و بلژیک و با فاصله زیادی از هلند قرار گرفته است . زبان رسمی کشور لوکزامبورگ فرانسه است ولی به زبانهای لوکزامبورگی, انگلیسی و آلمانی هم صحبت میکنند.

لوکزامبورگ یک کشور سرسبز و لوکس هست که از نظر صنعت تقریبا صفر ولی از نظر اقتصاد بهترین اقتصاد در اروپا و تا حدودی در جهان را دارا میباشد. کشور لوکزامبورگ کشور اول بانکداری در دنیا است و درحال حاضر پایتخت اتحادیه اروپا می باشد.

روابط سیاسی این کشور با امریکا و بلژیک عالی است و سیستم دولتی کشور لوکزامبورگ کاملا مشابه سیستم دولتی امریکا میباشد.

سیستم سوسیال کشور لوکزامبورگ فوق العاده قوی و در عین حال مراکز دولتی زیادی جهت کمک به ساکنین این کشور وجود دارند که در امور مختلف فعالیت می کنند. بنابراین با توجه به شرایطی که ذکر شد هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر سیاسی و اقتصادی کشور مهم و قوی در سطح اتحادیه اروپا می باشد.

یکی از راه های مهاجرت که در این کشور وجود دارد و نیز می تواند به دریافت ویزا ختم گردد ، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد . البته شایان ذکر است که کشور لوکزامبورگ با اینکه شرایط ویژه ای در اتحادیه دارد اما برای تحصیل تنها یک دانشگاه در این کشور وجود دارد که شرایط تحصیل برای دانشجویان خود و دانشجویان خارجی را فراهم نموده است و هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار پایین است و مانند بسیاری از کشور های اتحادیه مانند اتریش و آلمان و …تحصیل برای دانشجویان خود را به صورت تقریبا رایگان برگزار می کند و بیشتر هزینه ای که دانشجویان در زمان دانشجویی خود صرف می کنند مربوط به هزینه های حمل و نقل و مسکن خواهد بود البته این امکان نیز وجود دارد که دانشجویان بتوانند از سیستم خوابگاه دانشگاه نیز استفاده نمایند اما به علت حجم پایین این سیستم ، بیشتر دانشجویان باید مسکن جداگانه داشته باشند تا بتوانند در این کشور زندگی کنند.

دانشگاه کشور لوکزامبورگ در بسیاری از رشته ها از جمله رشته های مدیریت و حسابداری و فنی دانشجو می پذیرد و لازم به ذکر است که در این رشته ها نیز آزمون ورودی برگزار نخواهد شد و تنها در صورتی که شرایط تحصیل در این کشور را داشته باشید و مدارک مورد نیاز را فراهم نمایید قادر خواهید بود به تحصیل ادامه دهید. همچنین با توجه به جمعیت میانسال کشور لوکزامبورگ ، بسیاری از پزشکان این کشور میانسال هستند بنابراین تنها دانشگاه کشورلوکزامبورگ پذیرای دانشجویان پزشکی نیز خواهد بود.

با توجه به شرایطی که برای تحصیل در کشور لوکزامبورگ بیان شد و همچنین با توجه به شرایط اقامت این کشور در صورتی که بیش از 7 سال در این کشور باشید و همچنین زبان لوکزامبورگی را فرا گیرید و به این زبان صحبت کنید می توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید و آنچه در این کشور مهم است با توجه به این که کشور چند زبانه می باشد می توانید به زبان های به روز دنیا مسلط شوید و همچنین کلاس های آموزشی زبان لوکزامبورگی نیز در این کشور برگزار به صورت تقریبا رایگان برگزار خواهد شد.

بنابراین با توجه به شرایطی که توضیح داده شد کشور لوکزامبورگ کشور مناسبی برای مهاچرت می باشد اما معایبی نیز دارد و آن این است که تنها درارای یک دانشگاه می باشد که دارای رنک بالایی در میان دانشگاه های جهان نمی باشد این در صورتی است که کشور های دیگر که در اتحادیه وجود دارند ، داراری شزایط بهتری برای تحصیل خواهند بود اما با این حال با توجه به این که شرایط اقتصاد خوبی دارد متقاضی زندگی در این کشور زیاد می باشد.